Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dodatek gazowy

AKTUALNOŚCI:

Dodatek gazowy-refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT

Utworzono dnia 05.02.2023
DODATEK GAZOWY – refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT (gaz ziemny)
 W dniu 21 grudnia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu.
 Kto może ubiegać się o refundację?
 O refundację podatku VAT mogą się ubiegać osoby, które używają paliw gazowych do celów grzewczych i poniosły koszty zakupu tego paliwa.
 Refundacja podatku VAT przysługuje w przypadku, gdy odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym:
1. wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy – Prawo energetyczne, wpisany lub zgłoszony do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576, 1967 i 2456), do dnia wejścia w życie ustawy (tj. 21.12.2022 r.), albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy.
2. Nie przekracza kryterium dochodowego wynoszącego:
o 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego lub
o 1500 zł na osobę w przypadku wieloosobowego gospodarstwa domowego
 O przyznanie refundacji podatku VAT można się ubiegać po otrzymaniu, a następnie opłaceniu faktury VAT dokumentującej dostarczenie paliwa gazowego w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Termin złożenia wniosku
 Odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwach domowych składają wniosek o refundację podatku VAT w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Nie później jednak niż do 29 lutego 2024 r.
Do wniosku należy załączyć fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Wniosek o refundację podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.
Wnioski można składać:
- papierowo w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w  Zakroczymiu  w godzinach: poniedziałek – czwartek  8:30-15:30 (piątek – dzień wewnętrzny - bez przyjęć interesantów)
- elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP
UWAGA! W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), wniosek ten opatruje się:
1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
2) uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Aby dowiedzieć się jak podpisać dokument elektroniczny podpisem zaufanym Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany i postępuj zgodnie ze wskazówkami.
Wzór wniosku zostanie udostępniony po opublikowaniu go w Biuletynie Informacji Publicznej przez Ministra właściwego do sprawy energii.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie w Gminnym  Ośrodku Pomocy w Zakroczymiu pod nr tel. 022 785 22 99
 
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2022 r. poz.2687)
 
                                                                                                         Kierownik GOPS
                                                                                              (-)         Anna Lewicka

ZAŁĄCZNIKI:

Oświadczenie w przypadku braku adresu e-mail

Utworzono dnia 05.02.2023, 17:57

Oświadczenie w przypadku braku adresu e-mail

klauzula RODO

Utworzono dnia 05.02.2023, 17:55

klauzula RODO

wniosek na dodatek gazowy

Utworzono dnia 05.02.2023, 17:49

wniosek na dodatek gazowy

Kalendarium

Maj 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2